loading...
لرد وب
دانیال بازدید : 10 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)
ایسنا: آزمایش مهره‌های باستانی توسط باستان‌شناسان نشان می‌دهد این جواهرآلات، از صخره‌های آسمانی ساخته شده‌اند و کار با آهن بیش از آنچه تصور می‌شد، قدمت دارد.

 به گفته تیلو رهرن، پروفسور دانشگاه کالج لندن، در «بیابان صحرا» یافتن صخره‌های فضایی در میان شن‌های سبک و گسترده آسان است و پنج هزار سال پیش مصریان چنین صخره‌هایی را جست‌وجو می‌کردند.


رهرن و تیمی از باستان‌شناسان بر روی جواهرآلات مصری مطالعه کردند که نخست از گوری متعلق به 1911 کشف شده بودند.

این گور حاوی مجموعه‌ای از مهره‌ها بود که به سه هزار و 200 سال پیش از میلاد تعلق داشت. علائم موجود بر روی سرامیک‌ها چنین بازه زمانی را پیشنهاد می‌داد.

مهره‌ها به صورت تشریفاتی بر روی یک گردنبند به یکدیگر متصل شده بودند و به دور گردن جسد درون گور قرار داشتند.


این مهره‌ها قدیمی‌ترین صنایع هنری آهنینی هستند که تاکنون به دست آمده‌اند.

در واقع، آن‌ها به اندازه‌ای قدیمی هستند که به پیش از گداختن آهن (که در آن فلز از سنگ خام تولید می‌شد) تعلق دارند.


این تکنیک در عصر آهن به کار می‌رفت و در این عصر ابزار و سلاح‌های محکم‌تر جریان تاریخ بشر را دستخوش تغییر کردند.

مدت‌های مدیدی تصور می‌شد که خرده‌ریزهای آهن موجود در چاه‌، پیش از عصر آهن از شهاب‌سنگ‌ها آمده‌اند و هم‌اکنون این تصور به یقین تبدیل شده است.


این بدین معناست که کار با آهن هزاران سال پیش از گسترش آن صورت گرفته است.

در دهه 1920 بر روی این مهره‌ها آزمایشاتی صورت گرفته‌اند و در آن زمان بود که باستان‌شناسان برای نخستین بار با آزمایش نابودگرانه، یکی از مهره‌ها را با هدف تحلیل اجزایش ذوب کردند.


در درون این مهره نیکل و کبالت در نسبت‌هایی وجود داشتند که نشان می‌داد این جواهرآلات از شهاب‌سنگ‌ها ساخته شده‌اند، اما این تحلیل هنوز به مرحله قطعیت نرسیده بود.

در ماه می، تیم متفاوتی که در حال مطالعه یکی از مهره‌های همان مجموعه بود، از میکروسکوپی الکترونی و پرتونگاری مقطعی رایانه‌ای برای تایید مقادیر بالای نیکل موجود در این مهره‌ها استفاده کردند و ساختار بلورینی را به نام الگوی Widmanstätten که در آهن شهاب‌سنگ‌ها وجود دارد، یافتند.

با این حال، رهرن و همکارانش با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر رادیوگرافی نوترونی توانستند نه تنها سطح مهره‌ها، بلکه داخل آن‌ها و ترکیباتشان را مطالعه کنند.

در رادیوگرافی نوترونی واکنش‌های نوترون‌های شات‌شده به درون نمونه‌موردی در تصویری سیاه و سفید گرفته می‌شود.

در داخل این سازه و در مواد سازنده، دانشمندان مولفه‌ای را یافتند که تا آن زمان مشاهده نشده بود و آن میزان بسیار کوچک عنصر ژرمانیوم بود.

حتی چنین مقدار مینیاتوری از این ماده نشان می‌دهد که جواهرآلات از شهاب‌سنگ‌ها آمده‌اند. ژرمانیوم به هیچ وجه در فلز ناشی از گداختن آهن یافت نمی‌شود.

هنگامی که این مهره‌ها ساخته شدند، هزار و 500 سال پیش از گداختن آهن و همچنین 500 سال پیش از جایگزینی آهن توسط مس به عنوان فلزی برای ابزارسازی بود. این بدین معناست که کار با آهن حرفه‌ای قدیمی‌تر از آن چه انتظار می‌رفت، بود.

به گفته رهرن، چکش‌زدن به ورقه‌های فلز و شکل‌دادن آن‌ها به شکل‌های لوله‌ای‌مانند مهره‌های مورد مطالعه، سطح خاصی از مهارت را می‌طلبد.

بنابراین، مجموعه‌ای افراد ماهر وجود داشتند که صدها سال پیش از متدوال‌شدن این فرایند، با فلز کار می‌کردند.

افزون بر این، آمدن آهن از آسمان ممکن است الهام‌بخش اعتقادات مذهبی باستانی باشد.
دانیال بازدید : 8 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)
باشگاه خبرنگاران: فسیل دایناسورهای بسیاری تا به حال کشف شده است و باستان شناسان دانسته های فراوانی در مورد آن ها دارند اما هنوز اعتقاد بر این است که تعداد بسیاری از این موجودات باستانی پیدا نشده و زیر لایه های مختلفی از خاک پنهان شده اند. به غیر از دایناسورهایی که در فیلم های مختلف با آن آشنا شده اید گونه های دیگری نیز وجود دارد که عجیب و ناآشنا هستند.

 هالوسیگنیا

این دایناسور برای اولین بار در منطقه بریتیش کلمبیا در کانادا پیدا شد و البته به تازگی نمونه هایی از آن در چین نیز یافت شده است که نشان از گستردگی این گونه می دهد. از آنجایی که فسیل های این دایناسور کمی ناقص هستند باستان شناسان در مورد آن حدس های متفاوتی می زنند که قوی ترین این حدس ها می گوید این موجود بیشتر شبیه به کرم های امروزی بوده است و بدنش با تیغ های سمی پوشیده شده بوده تا بتواند از خودش محافظت کند. این موجودات نهایتا می توانستند به طول 3 سانتی متر برسند و زندگی انچنان سختی نداشته اند

جائوکلوپتروس


این دایناسور برای اولین بار در یکی از شهرهای آلمان پیدا شد و به عنوان بزرگترین بندپایایی شناخته می شود که تا به حال کشف شده است. این بندپا می توانست تا 240 سانتی متری رشد کند که این عدد از قد یک انسان معمولی بسیار بالاتر است. این موجود به عنوان پدربزرگ عقرب های کشنده شناخته می شود زیرا شباهت های بسیاری به آن ها داشته است. البته رازهای این دایناسور همچنان سر به مهر باقی مانده است و دانشمندان به دنبال کشف فسیل های دیگری از آن هستند.

 دیمورفودون


یکی از پرنده های عجیبی که در دوره دایناسورها زندگی می کرده است و برای اولین بار سال 1828 پیدا شد به نام "دیمورفودون" شناخته می شود. این پرنده به نظر می رسد بدنی رنگارنگ با چهره ای بسیار عجیب وخشن داشته است و تحقیقات نشان میدهد که از همراه با گوشت خواران بزرگ زندگی می کرده است. نکته جالب در مورد این پرنده این است که او دارای دو ردیف دندان متفاوت بوده است که هر کدام می تواسنتد کارهای مختلفی انجام دهند. یکی از ردیف های دندان او برای شکار بوده و به راحتی شکار را پاره می کرده است و ردیف دیگر دندان ها برای جویدن و خوردن استفاده می شده است. فسیل ها نشان می دهد که بال های این پرنده هنگام باز شدن یک متر و نیم عرض داشته اند.

کوتزالکوتلوس


یکی از بزرگترین دایناسورهایی که در دوران باستان زندگی می کرده است با نام " کوتزالکوتلوس" شناخته می شود. فسیل های این دایناسور در سال 1971 و  در تگزاس پیدا شد. فسیل های آن به گونه ای بوده است که به نظر می رسد این دایناسور از اجداد زرافه های امروزی بوده اند ولی این دایناسور بال داشته و قد آن ها نزدیک به 9 متر بوده است. به نظر می رسد این دایناسور گیاه خوار بوده و از درختان بلند تغذیه می کرده است.

هلیکوپریون


این دایناسور که به عنوان یکی از اجداد اصلی کوسه ها شناخته می شود در دوره اول زندگی دایناسورها زندگی می کرده است و با خوش شانسی توانسته از انقراض دسته جمعی آن ها نیز جان سالم به در ببرد ولی بعدها به مرور و با ورود شکارچیان جدید به دریاها نسل آن ها نیز منقرض شد. فسیل های بدست آمده نشان می دهد که این ماهی نزدیک به 3 متر طول داشته است و دندان های آن نیز به مانند اره برقی های امروزی بوده است. فک پایین این ماه بسیار بلندتر از فک بالایی بوده و به همین علت به صورت دایره ای زیر سرش قرار میگرفت. بر روی این فک بیش از 100 دندان وجود داشته است.
دانیال بازدید : 11 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)
صاحب یکی برترین های دنیا شدن خودش دردسر هایی دارد ولی حفظ این مرتبه از آن هم دشوار تر است. مالک چلسی در سه سال گذشته عنوان دارنده بزرگترین کشتی دنیا را با تمام زرق و برقش یدک می کشید اما دست بالای دست بسیار است و این عنوان هم تغییر پذیر است.


صاحب یکی برترین های دنیا شدن خودش دردسر هایی دارد ولی حفظ این مرتبه از آن هم دشوار تر است.
 مالک چلسی در سه سال گذشته عنوان دارنده بزرگترین کشتی دنیا را با تمام زرق و برقش یدک می کشید اما دست بالای دست بسیار است و این عنوان هم تغییر پذیر است.
اما خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات و امیر ابوظبی با خریدن کشتی ای که 4 سال زمان برای ساخت و طراحی آن صرف شده است و با پرداخت هزینه ای بالغ بر 390 میلیون پوند ،عنوان بزرگترین کشتی دار دنیا را از آن خود نمود.
این کشتی بسیار بزرگ که در نظر طراحانش بیشتر یک قایق بادبانی است همه گونه تجهیزات و امکانات را در خود نهفته کرده است تا 590 فوت طولش بی استفاده نباشد.
 
دانیال بازدید : 5 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)
خبرگزاری مهر: پزشکان بیمارستانی در چین اعلام کردند که نوزادی در این بیمارستان متولد شده است که خون آن به رنگ صورتی است.

پزشکان پس از انجام اولین آزمایشات در هفتمین روز زندگی این نوزاد اعلام کردند که با وجود برخورداری از خون صورتی کاملا سالم است اما پس از گذشت 20 روز از تولد، علائم بیماری جسمی در این نوزاد بروز یافت. این علائم شامل افزایش چربی خون و هموگلوبین بود.

پس از انتقال به بیمارستان "هوبی” در این نوزاد دختر بیماریهای "هایپرلیپیدمیا” با علائم بیماری "هپاتوسپلنومگالی”، عفونت ریوی و کم خونی تشخیص داده شد.

این نوزاد چینی درحال حاضر 40 روز از زندگی خود را پشت سر گذاشته است.

نوزادی که خونش صورتی است +عکس
دانیال بازدید : 14 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)
روزنه آنلاین: مردی در فرودگاه آفریقای جنوبی با چمدانی پر از کروکدیل و 70 نوع جانور دیگر دستگیر شد.

مردی در فرودگاه نروژ با لباسی پر از مار و مارمولکهای رنگی شناسایی و دستگیر شد.

خانمی که سعی کرده بود 51 ماهی زنده را در زیر دامنش با هواپیما منتقل کند!

مرد آلمانی که 42 مارمولک و جانور ریز دیگر را در لباس زیرش جاسازی کرده بود

مردی که 21 پرنده زنده را زیر شلوارش پنهان کرده بود

مرد سوئیسی که تلاش کرده بود 164 عنکبوت را به آلمان ببرد

مرد 24 ساله که در فرودگاه سیدنی به مقصد بانکوک با چمدانی پر از مارهای گرانبها (به ارزش حدود 200 هزار دلار استرالیا) دستگیر شد

مرد 23 ساله استرالیایی که دو کبوتر زنده را در زیر شلوارش و به مدت 10 ساعت پرواز از دبی به فرودگاه ملبورن آورده بود

دانیال بازدید : 9 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)
روزگارنو: بدن پسری 14 ساله در هند مثل فردی 110 ساله است! علی حسین 14ساله دچار اختلال ژنتیکی نادری است که پنج نفر از خواهران و برادران او را کشته است. در جهان تنها 80 نفر به این مشکل مبتلا هستند. به سبب این وضعیت که Progeria نامیده می شود، بدن فرد هشت برابر سریع تر از نرمال رشد می کند.



بنا بر این گزارش، دو برادر و سه خواهر علی حسین بر اثر این بیماری ژنتیکی درگذشته اند؛ اما دو خواهر او سالمند.

Progeria آنقدر نادر است که 10 سال طول کشید تا پزشکان در هند آن را تشخیص دهند.









 
دانیال بازدید : 9 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)
جام نیوز: یکی از صفحات مربوط به فوتبال خارجی در فیس بوک مقایسه جالبی بین علی دایی و کریس رونالدو انجام داده است.

صفحه خارجی Soccer Memes (الگوهای رفتاری فوتبال) در فیس بوک عکس جالبی در خصوص علی دایی و کریس رونالدو منتشر کرده است.

هدف این عکس، مقایسه گل های بین المللی دایی و رونالدوست.

شوخی جالب با علی دایی با کریس رونالدو!
دانیال بازدید : 10 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)


  خبرآنلاین:

دیدنی های امروز؛ چهارشنبه 6 شهریور ماه
بسته شدن یک هفته ای بزرگراه اوبانه در کلمبیا توسط کشاورزان بدلیل افزایش قیمت سوخت
آسوشیتدپرس

دیدنی های امروز؛ چهارشنبه 6 شهریور ماه
اوباته کلمبیا و اعتراض یک هفته ای کشاورزان کلمبیایی
آسوشیتدپرس

دیدنی های امروز؛ چهارشنبه 6 شهریور ماه
شیرین کاری وسط جمعیت معترض در کلمبیا
گتی ایمیجز

دیدنی های امروز؛ چهارشنبه 6 شهریور ماه
پیوستن آتش نشانان لس آلامیتوس به سایر نیروهای امداد در حال اطفاء آتش جنگلهای کالیفرنیا
آسوشیتدپرس

دیدنی های امروز؛ چهارشنبه 6 شهریور ماه
طوفان در فونیکس آریزونا
آسوشیتدپرس

دیدنی های امروز؛ چهارشنبه 6 شهریور ماه
فانوس کاغذی سی متری در استان هاینان دهکده شیائوپو
رویترز

دیدنی های امروز؛ چهارشنبه 6 شهریور ماه
کومالا؛ بچه کرگدن 8 هفته ای در باغ وحش چستر
PA

دیدنی های امروز؛ چهارشنبه 6 شهریور ماه
خروش رودخانه کیانتانگ در چین
رویترز

دیدنی های امروز؛ چهارشنبه 6 شهریور ماه
تایلندی ها مقابل سفارت انگلیس در بانکوک علیه حضور تونی بلر
گتی ایمیجز

دیدنی های امروز؛ چهارشنبه 6 شهریور ماه
سیل ناگهانی در لاس وگاس
آسوشیتدپرس

دیدنی های امروز؛ چهارشنبه 6 شهریور ماه
ببر سوماترایی در باغ وحش اسمیث سونیا در واشنگتن
رویترز

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 418
  • بازدید کلی : 45,949